вторник, 21 юли 2009 г.

Човешко е да се греши – но необходимо ли е?






Гражданска отговорност по интернет

Седемте подводни камъка на застраховка Гражданска отговорност




Човешко е да се греши. Когато грешките ни обаче засягат живота, здравето или парите ни, всеки предпочита да избегне тази толкова човешка черта.
В същото време, понякога извършваме обичайните си дейности без да се замисляме кой знае колко. Особено когато става въпрос за задължение, предпочитаме да го свършим възможно най-бързо, да го отметнем от списъка, и да не мислим повече за това.
Когато си купуваме застраховка Гражданска отговорност обаче, можем да си спестим седемте най-често срещани грешки, без това да ни струва кой знае колко усилия.


Грешка номер едно



е да решим да минем без тази полица въобще. Разбира се, тя е задължителна по закон, но има и такива шофьори, които приемат правилата по-скоро като условни препоръки. Броят на тези оптимисти, които са безметежно убедени, че няма да ги сполети инцидент или да се наложи да платят глоба, не е незначителен. Според данни на Асоциацията на българските застрахователи, техният дял вече надхвърля 20%. Този проблем не засяга само България – в целия свят потребителите, уплашени от кризата, се стараят да снижат разходите си до санитарния минимум, без да се замислят за последствията. Американските данъчни служби изчисляват, че всяко покачване на безработицата от един процентен пункт води до 0.5% увеличаване на броя на водачите без адекватно застрахователно покритие. Според Insurance Research Council (IRC), докато миналата година едва 13.7% от щатските автомобилисти не са разполагали със задължителната полица, до 2010 г. се очаква делът им да скочи до 16.1%.


Да спреш на първата попадната ти оферта



Пък е залитане в другата крайност, и може да натовари бюджета ви неоснователно. Не винаги препоръките на приятели биха ви дали добра насока, тъй като вашите лични нужди могат значително да се различават от техните. Цените на полиците зявисят от не един фактор, и само специализираната консултация може да ви насочи към най-изгодната оферта. За целта обаче не ви е необходимо да разполагате със собствен финансов съветник – застрахователните интернет портали като Zastrahovamse.com вече изпълняват тази роля съвсем безплатно. Нещо повече – те не само ви предоставят възможността да се ориентирате сред безкрайното море от предложения на пазара, а предлагат и отстпъки, доставки до офиса или дома ви, и други удобства.


Дребните букви в договора



Не случайно са се превърнали в нарицателно. Странно е, че въпреки че редовно използваме тази фраза в преносен смисъл в личните си разговори, продължаваме да не четем внимателно документите, които подписваме. Различните полици могат да поставят различни условия, и да важат за различни географски зони – да покриват само България, или да са валидни за целия Европейски съюз. За да можете да разчитате да получите обезщетението си без главоболия, абсолютно задължително е да знаете как да процедирате в случай на инцидент, какви документи ще изиска застрахователя ви, и как и в какъв срок да се свържете с него.


Разсроченото плащане



Е много удобен вариант за хората, които се чувсват затрудени да заплатят цената на едногодишната полица наведъж. За разлика от покупката на много домашни уреди и техника, разсроченото плащане на застраховката Гражданска отговорност обикновено не е свързано с чувствително повишаване на общата вноска.
Тук обаче се крие един неочакван подводен камък. Залисани в ежедневните си грижи, може да забравите да внесете навреме дължимата вноска. В този случай, полицата ви автоматично става невалидна, и може да се окажете нарушители на закона поради съвсем невинно невнимание. Да не говорим, че в случай на инцидент тази разсеяност може да ви излезе скъпо. Ако имате съмнения, можете да проверите валидността на застраховката си на уеб страницата на Комисията по финансов надозр, на http://www4.fsc.bg/insn/.


Всеки е наясно, че

Невнимателното шофиране,



Употребата на алкохол и превишаването на скоростта застрашава не само техния живот, но и този на околните. Малцина се замислят обаче, че каубойското поведение на пътя ще се отрази и на портфейла им. Водачите, които имат наложени глоби, особено ако са допускали сериозни нарушения може да открият, че застрахователят им ще поиска значително по-висока цена за застраховка Гражданска отговорност.


Предварителното планиране,



Особено в дълготраен срок, не е типична черта за българите. Всеки обаче е наясно, поне в общи линии, дали ще му се налага през идващата година да пътува в чужбина, или не. Ако не планувате почивка извън границите на страната, и не очаквате да ви изпратят в командировка, може да допуснете грешката да си закупите по-скъпа полица, отколкото ви е необходима.
Застраховка Гражданска отговорност, която важи само за територията на страната, ще ви излезе с приблизително 50 лв. по-евтина. Разбира се, това е оритентировъчна цифра, тъй като размерът на премийните вноски зависи и от редица други условия.


Мощните машини



Са обречени да излязат от мода. Те замърсяват околната среда, създават по-големи главоболия с паркирането, а разходите ви за гориво могат лесно да излязат извън контрол. Има и друга, по-рядко споменавана, но добре известна причина да се придържате към европейския, а не към американския вкус към автомобилите. Основният фактор, на базата на който се изчислява цената на застраховката Гражданска отговорност, е кубатурата на двигателя. Така че – колкото по в крак с времето се движите, толкова по-евтино ще ви излезе това.

събота, 4 юли 2009 г.

Жестока конкуренция в застрахователния онлайн пазар






Гражданска отговорност по интернет

Докато общите премийни приходи спадат, интересът към интернет покупките расте




Едва ли има индустрия, която да не бе прекроена като с магическа пръчица от разпространението на интернет. При застрахователите обаче световната мрежа означава не само достъп до по-голяма група потребители. Имиджът на индустрията, останал почти без промяна в продължение на стотици години, бе трансформиран почти до неузнаваемост. Все по-рядко застрахователните компании се считат за закостенели и скучни, тъй като динамичните им и понякога дори анимирани уеб страници грабват интереса на младото поколение.
Нещо повече –финансовата криза принуди много фирми и домакинства да съкратят разходите си и продажбите на застрахователни продукти, особено при автомобилното застраховане, отбелязаха логичен спад. На фона на общия спад обаче, покупките на полици онлайн продължават да нараства с убедителни темпове.
Рядко има ситуация, в която печелят всички замесени страни. При онлайн застраховането обаче ощетени няма. Застрахователните агенти бяха първите, които оцениха плюса на световната мрежа преди малко повече от едно десетлиетие и се втурнаха да разработват новия пазар. Потребителите бързо се възползваха от


възможността да сравняват различните оферти за застраховка



и да изберат най-подходящият за техните нужди договор. Застрахователните компании от своя страна осъзнаха, че Интернет им дава възможност да прескочат посредниците при продажби на полици и да съкратят разходите си, и по този начин да предлагат по-евтини продукти на своите клиенти. Пазарът започна да набира темпове с таква скорост, че в него се включиха дори някои неочаквани играчи. Днес клиентът може да си осигури покритие на рисковете не само чрез порталите на застрахователните компании и агенти, но дори и на страниците на големи супермарткери като Tesco, Sainsbury и Kwik Fit.
Първоначално застраховките, предлагани онлайн, бяха от по-евтините групи и с по-нисък финансов риск – например застраховки при пътуване или на домашни любимци. Развитието на електронната търговия и особено на електронните разплащания обаче предостави на интернет потребителите уникалната дотогава възможност да си закупят застраховка онлайн и договорът да влезе в сила незабавно. Тъй като полицата всъщност е просто лист хартия, за уеб порталите не бе трудно да предложат на клиентите си възможността да разпечатат договора веднага след потвърждението за плащане, без да чакат да го получат по пощата.
За десетилетието, откакто застрахователната индустрия стъпи във виртуалния свят, той се превърна в


пазар с жестока конкуренция.



Докато някога тук доминираха независимите брокери, днес водещо място заемат големите компании, които могат да си позволят да отделят огромни суми за разработване на уеб маркетинговата си стратегия.
Според представители на бранша в България обаче, родните потребители са по-подозрителни при покупка на полица, особенокогато става въпрос за задължителните застраховки като Гражданска отговорност. Вместо да се насочат към уеб страницата на конкретен застраховател, те предпочитат да сравнят различните оферти чрез специлизираните сайтове като Zastrahovamse.com.
Разбира се, развитието на онлайн застраховането не доведе само до промяна на участниците във виртуалния пазар, а и до


същинска експлозия на предлаганите продукти.



Имайки предвид, че интересът към покупка на полици през мрежата продължава да расте дори и във време на криза, не е чудно, че застрахователните компании следят отблизо този пазар и изготвят подробни анализи на потребителските групи и техните интереси.
Американската агенция All Web Leads например започна да изговя редовен тримесечен доклад, за чието изготвяне се анкетират близо три милиона потребители, или над един процент от населението на САЩ.
Статистическото изследване разкри, че през последното тримесечие на 2008 г. броят на хората, търсещи полици онлайн, нараства със 71% спрямо същия период предходната година. Според паралелен анализ на comScore, Inc., през 2008 г. потребителите в САЩ са закупили 2.4 милона полици през мрежата, или със 7% повече, отколкото през предходната година.
И докато


в България общото застраховане



отчита по-високи премийни приходи от животозастраховане както в продажбите като цяло, така и по Интернет, отвъд океана уеб потребителите най-често търсят здравни застраховки – в 63% от случаите. Втори по популярност са авто застраховките с 32% дял, а застраховките „Живот” държат 5 на сто.
Една от причините за по-ниския интерес към застраховките „Живот” е, че те се търсят предимно от клиентите над 35 годишна възраст, докато основна потребителска група на онлайн застраховане е поколението, което израстна със световната мрежа. Младежите на възраст от 18 до 34 години реализират почти половината от онлайн търсенето на полици, а те купуват предимно здравни и автомобилни застраховки.
Освен възрастта, полът също определя вероятния интерес на клиентите.


Мъжете търсят автомобилни застраховки



с 28% по-често, отколкото жените, докато нежният пол води с 13 на сто при здравните застраховки.
Може би семейните имат по-малко време да се застояват пред компютъра, тъй като 70% от посещенията на специализираните портали са от ергени и неомъжени жени.
Интернет се оказва основен плюс на хората, живеещи по-далеч от големите градове. Докато преди дистанцията до финансовите и административни центрове донякъде ощетяваше интересите им, световната мрежа изличи тази разлика, като им предостави достъп до всички оферти на пазара.
Според доклада на comScore, през 2008 г. посещенията на порталите за електронни услуги на седемте водещи авто-застрахователи в Америка са се покачили с шест на сто. Този ръст е подкрепен както от увеличението с 5% на онлайн заплащанията, така и засиленият с 6% интерес към секциите за управление на полиците.
Докато през 2007 г. посещенията в сайтовете за електронни разплащания са били 51.7 млн., през 2008 г. броят им нараства до 54.5 млн.

събота, 13 юни 2009 г.

Дистанционната заетост – спасение във време на криза






Застраховка гражданска отговорност Съществуват разнообразни възможности за надомна работа за „бели якички”


Наскоро пресата излезе с данни, че около половин милион българи работят надомно. В тази бройка обаче е включен предимно неквалифицираният труд, като изпълняване на поръчки от шивачи и плетачки или изработване на сувенири. Световната финансова криза обаче не подмина и „белите якички”. Тези, които се притесняват от съкращения, търсят варианти сами да си осигурят заетост, а други се замислят как да изкарат допълнителни доходи.


Всъщност, според някои специалисти по човешки ресурси, именно професионалистите разполагат с най-добри възможности за надомна работа. Още преди проблемите, причинени от финансовата криза да разтърсят икономиката, много компании започнаха да осъзнават предимствата от това служителите им да работят дистанционно. Това води да съкращаване на разходите за наемане и поддържане на офиси. От гледна точка на хората, работещи от в къщи, това понякога се явява единствения начин да съчетаят високите изисквания на професията си с личните и семейни задължения.


Разбира се, тази промяна е най-лесно изпълнима при определени професии – програмисти, консултанти, счетоводители, преводачи и редактори. Едни от най-известните представители на тази група са


Застраховане



Важното при всички тези професионалисти е, че те работят с договор с всичките си поръчители, така че обичайните асоциации, свързващи дистанционната заетост със сивата икономика, са напълни невалидни в този случай. Освен това, задължителният характер на някои застраховки – като Гражданската отговорност например, означава, че обемът на клиентите няма да бъде сериозно застрашен от икономическата криза. Нещо повече – зачестилите масови истерии около земетресения и други подобни бедствия, както и притесненията около аномалиите, свързани със затоплянето на климата включват все повече фирми, селскостопански производители, собственици на домове и имоти в кръга на потенциалните купувачи на полици.


Допълнителен плюс на работата от в къщи е и свободата при избора на местоживеене – не е от вчера новината, че „магьосниците” от Силиконовата долина започнаха миграция към Средните щати, привлечени от по-спокойния живот и не на последно място – по-ниските наеми и разходи за живот. Нещо повече – професионалистите, работещи от подобни локации, могат да си позволят да продават труда си на по-конкурентни цени, като по този начин си осигуряват и повече поръчки. Освен това, дистанционната работа означава, че не сте ограничени да търсите работодател само в града, в който живеете. Дори не е задължително да разчитате на един единствен работодател, а можете да диверсифицирате приходите си, като изпълнявате поръчки на различни компанни от целия свят. Като се има предвид ниският стандарт на живот в България, дори една подобна задача може да ви осигури


сравнително висок приход.



В отговор на тенденцията все повече професионалисти да предпочитат да работят от в къщи, или да си търсят допълнителни доходи, вече съществуват интернет портали, които свързват поръчителите и изпълнителите на глобално равнище.


Пример за подобен посредник е elance, който обслужва широк кръг от сфери – от уеб дизайн и програмиране, до дизайн и мултимедия, преводи, юридически услуги, административна поддръжка, продажби и маркетинг и др.


За съжаление, в България тази тенденция тепърва набира скорост, като надомната работа все още се асоциира предимно с ниско квалифициран труд, сива икономика и незадоволителни приходи. Въпреки това, съществуват примери, доказващи, че все повече компании в страната се ориентират към оползотворяване на свободния човешки ресурс в лицето на „белите якички”. Един от тези варианти е


партньорската програма на zastrahovamse.com



Неин плюс е, че не изисква никакви начални инвестиции – включването е напълно безплатно, като към него получавате личен и персонализиран уеб сайт с безплатна поддръжка и ръководство за популяризирането му.


Тези, които изберат да станат онлайн посредници между застрахователните компании и хората, търсещи най-удачната за тях полица, могат да разчитат на поддръжката и съветите на професионалния екип на zastrahovamse.com.


четвъртък, 7 май 2009 г.

Обезщетенията по Застраховка Гражданска отговорност






Гражданска отговорност по интернет  Горният лимит на изплащаните суми защитава както застрахователите, така и потрбителите



В края на всяка година в разгара на кампанията за продажби на застраховки „Гражданска отговорност” могат да се чуят какви ли не интересни оферти. Различните промоции и отстъпки от цените, съветите как да спестим от задължителните полици запълват страниците и електронните емисии дори на медиите, които нямат икономическа насоченост. От друга страна обаче, рядко се говори за значението на евентуалните обезщетения, които застрахователят би платил в случай на пътен инцидент.
Някои нашумели в общественото пространство случаи, като този с фигуриста Максим Ставински, дават кураж на пострадалите да се обърнат към съда с искове за все по-високи суми. В същото време обаче, Комисията по финансов надзор всяка година определя максимален лимит на евентуалните обезщетения по застраховка Гражданска отговорност. В случай на предявен иск за по-голяма сума, виновният за инцидента покрива щетите от собствените си активи.


Интересното е, че в много от щатите в Америка



законът поставя не максимален, а минимален праг на обезщетенията, за да се гарантира, че водачите разполагат с адекватно покритие в случай на катастрофа с причинени щети.
Логично е много българи да си задават въпроса защо у нас, а и в много други държави, ситуацията е противоложна.
Максималният праг на обезщетенията защитава както застрахователните компании, така и потребителите. В случай на значими единични искове, ако съдът ги одобри, средната стойност на изплатените суми би скочила непредвидимо и неконтролируемо. Така дружествата, опериращи на пазара, биха срещнали проблеми при определяне на риска, а това от своя страна би се отразило върху цените на предлаганите продукти. Особено в България, където стандартът на живот е по-нисък от другите Европейски държави и покупателната способност на населението е ограничена, по-високите разходи за задължителна застраховка биха могли значително да натоварят бюджета на собствениците на моторни превозни средства.
Дори и в момента, с поставените ограничения,


застрахователите отбелязват загуби



от продажбите на Гражданска отговорност, а много водачи решават да си спестят разходите, като се опитат да минат между капките и да не си закупят задължителната полица.
В България, лимитите на отговорност по застраховките Гражданска отговорност се определят от Комисията за финансов надзор. За 2008 г. горният праг на имуществените щети беше определен на двеста хиляди лева, на имуществените и неимуществени щети за едно увредено лице – на седемстотин хиляди лева, а при две или повече увредени лица изплатеното обещетение не може да надхръля един милион лева.
Закупените в страната ни полици обаче важат за целия Европейски съюз, на което се дължи и тенденцията за постепенно увеличаване на лимитите до изравняването им със средните нива за Стария континет. В много от държавите членки се предвиждат рискове, които изискват изплащане на суми от порядъка на един-два милиона евро.


Често срещана грешка



е, че потребителите не се запознават със сключвания със застрахователя договор и нямат идея при какви обстоятелства могат да получат обезщетение, и в какъв размер.
Важно е да се има има предвид, че застраховките Гражданска отговорност важат само в ситуации, в които водачът на автомобила е причинил виновно щети на трето лице.
С други думи – ако искате да бъдат възстановени щетите и по вашата собствена кола, ще трябва да разполагате със застраховка Каско, а разходите по евентуално лечение могат да бъдат покрити чрез някой от разнообразните продукти на животозастрахователните компании.
Освен че съществува горен лимит за обещетенията, които пострадалите по ваша вина ще получат в случай на пътен инцидент, съществува и опасността да се наложи да покриете иска им от собствения си джоб. Това например ще се случи, ако се докаже, че сте употребили алкохол. Така че, за да сте наясно с правата си, не само при сключване на застраховка Гражданска отговорност, но и при всеки случай на влизане в договорни отношения, четете внимателно всички документи, които подписвате.
Макар че за много потребители сравняването на различните оферти и продукти на пазара може да изглежда непосилна задача, те могат да получат ориентир чрез


специализираните сайтове като zastrahovamSE.com.



Ползата от консултантските услуги се засилва от факта, че на българския пазар няма единна методика за определяне на размера на обезщетенията, особено когато става въпрос за нематериални щети. Различните застрахователи биха заплатили различни суми в случай на предявен иск от страна на пострадалите лица, а идеите за въвеждане на общи критерии все още остават на чертожната дъска.
Една от причините за това е, че ако размерът на обезщетенията се вдигне толкова, че да покрива дори някои от най-големите одобрени от съда искове при смъртен случай, полиците биха поскъпнали до такава степен, че заплащането им няма да е по силите на редовия потребител. Така че, преди приемането на общи критерии, предстои да се определят и съгласуват нивата, при които собствениците и водачите на моторни превозни средства ще разполагат с адекватно покритие, без това да натежи непосилно на бюджета им.

четвъртък, 16 април 2009 г.

И американците карат без Гражданска отговорност”






Гражданска отговорност по интернет Въпреки общият спад в автомобилното застраховане, онлайн продажбите на полици растат



Опитвайки да балансират тревожно изтъняващите си семейни бюджети, все повече шофьори решават да спестят средства от задължителната застраховка „Гражданска отговорност”. Според данни на Комисията за финансов надзор, едва 82% от автомобилите по българските пътища разполагат с валидни застрахователни полици – тоест, с 12% по-малко, отколкото за първите четири месеца на миналата година.
Този проблем обаче не засяга само България. Според изчисления на американските данъчни служби, всяко покачване на безработицата от един процентен пункт води до 0.5% увеличаване на броя на водачите без адекватно застрахователно покритие.
Според Insurance Research Council (IRC), докато миналата година едва 13.7% от щатските автомобилисти не са разполагали със задължителната застрахователна полица, до 2010 г. се очаква делът им да скочи до 16.1%.
Изглежда, че


шофьорите не се замислят сериозно за значителните загуби,



пред които ще се изправят в случай на пътен инцидент. Нещо повече – дори по-високите глоби не успяват да обърнат тенденцията правилата да се нарушават все по-често.
Както в България, така и в САШ, нарушителите не само ще трябва да заплатят значителна глоба, но е възможно и временно да загубят книжката си.
На фона на това неблагоприятно развитие обаче има и добри новини, и те идват от виртуалния свят. Въпреки общият спад на автомобилното застраховане, продажбите на полици онлайн и ползването на електронни услуги отбелязват покачване.
Според анализаторската агенция comScore, Inc., през 2008 г. потребителите в САЩ са закупили 2.4 милона полици през мрежата, или със 7% повече, отколкото през предходната година.
Кевин Левит, вице-президент на comScore, Inc коментира, че значителното отслабване на потребителското тъсене по време на криза се отразява на почти всеки сектор от икономиката, но автомобилостроенето бе един от най-силно засегнатите браншове. Въпреки че все по-малко домакинства са способни да отделят средства за нова кола обаче, броят на продадените онлайн полици се увеличава, което подчертава


засилващото се значение на интернет за застрахователната индустрия.



Освен че предпочитат да закупят авто-застраховка през мрежата, потребителите проявяват и силен интерес към опциите за електронно заплащане на премийните вноски и управление на полиците си.
От тази тенденция се облагодетелстват както собствениците на автомобили, така и самите застрахователи. Докато първите спестяват време и усилия, за вторите мрежата предоставя възможности за значително съкращаване на разходите за обслужване на клиентите.
През 2008 г. посещенията на порталите за електронни услуги на седемте водещи авто-застрахователи в Америка са се покачили с шест на сто. Този ръст е подкрепен както от увеличението с 5% на онлайн заплащанията, така и засиленият с 6% интерес към секциите за управление на полиците.
Докато през 2007 г. посещенията в сайтовете за електронни разплащания са били 51.7 млн., през 2008 г. броят им нараства до 54.5 млн.


Уеб страниците за управление на полиците,



които дават възможност за преглед и промяна на покритието, добавяне или намаляване на броя на водачите, ползващи автомобила, промяна на адреса и др., са ползвани 120.57 млн. пъти през 2007 г. спрямо 127.24 млн. за 2008 г.
Засега, въпреки стабилният ръст на интернет потреблението в България, тепърва предстои разгръщане на потенциала на онлайн търговията и услугите. Страната ни е на последно място в Европейския съюз по осъществени онлайн покупки за периода 2004-2008 г.
Докато средно за Стария континент 47% от хората между 25 и 34 години и 41% от младежите между 16 и 24 пазаруват в мрежата, в България едва три на сто от потребителите използват предимствата на електронната търговия. Освен това, според анализа на Евростат, у нас по този начин засега се купуват единствено дрехи, спортни стоки, книги и музика.
Данните на Националния статистически институт обаче очертават


скоростно развитие на интернет потреблението,



включително и пазаруването онлайн. Според доклада за 2008 г., всяко четвърто домакинство разполага с достъп до мрежата, а всеки трети българин сърфира в Интернет поне веднъж седмично. Най-активна е възрастовата група на подрастващото поколение от 16 до 24 години – 29%, следвана от хората между 25 и 34 години, с 27% дял.
Увеличава се и броят на фирмите, които използват предимствата на информационните технологии, като делът на компаниите с достъп до Интернет нараства с 8% през 2008 г. Този ръст е най-чувствителен при малките и средни предприятия, докато големите компании с над 250 заети отбелязват лек спад от 1% в осигуряването на интернет достъп на служителите си.
В доклада на НСИ се подчертвава, че електронната търговия представлява безспорно удобство със своята бързина на регистрация, възможност за проследяване на резултата от поръчките и евентуално - доставки на място. Данните сочат, че


все повече компании в България



ориентират своята пласментна политика към използване на глобалната мрежа и делът на предприятията, които са получавали поръчки за продажби на стоки или услуги в интернет се е увеличил двукратно в рамките на една година.
Специално в сферата на застраховането, посетителите на специлизираните портали като zastrahovamSE.com вече откриват ползата от електронните услуги, като се възползват не само от възможността да сравняват различни оферти онлайн, но и от отстъпки и безплатна доставка на закупената полица до офиса или дома им.

сряда, 25 февруари 2009 г.

Пет начина да спестиш при покупка на Застраховка Гражданска отговорност






Заявка за застраховка гражданска отговорност  Вече е лесно да изберем най-евтиното предложение



Една английска поговорка казва, че няма нищо толкова неизбежно колкото данъците и смъртта. Задължителният характер на застраховка Гражданска отговорност кара някои шофьори да я смятат за също толкова тежък дълг, въпреки че цените в България остават в пъти под тези за Европейския съюз, включително страните от Източна и Централна Европа. Решението да се опиташ „да минеш между капките” като не си купиш полица обаче е не само незаконно, но и неразумно – никой не може да предвиди какво може да се случи на пътя, за колкото и внимателен да се смята.
Точно толкова неразумно обаче е да се спреш на първата оферта, която чуеш. Особено като се има предвид, че много анализатори смятат, че кризата все още не е достигнала пълната си мощ в България, всеки спестен лев е от полза.
Сравняването на стотиците предложения на застрахователните компании би представлявало непосилен труд, ако не съществуваха специализирани сайтове, които помагат на потребителя да се ориентира на пазара.


Консултантските онлайн услуги



не само изпълняват тази задача, но и някои от тях, като http://www.zastrahovamse.com предлагат различни отстъпки, както и доставка до дома.
Въпреки че след краха на няколко големи инвестиционни банки отвъд океана пазарите се сринаха и котировките на много борсови стоки, включително петрола, слязоха от исторически високите си нива, бензинът все още остава сериозен разход за много домакинства, притежаващи автомобил.
Затова закупуването на


По-малък автомобил



решава три значителни проблема. Това означава не само по-малко разходи за гориво и по-малко нерви при безумните опити за паркиране в централните квартали на по-големите градове на страната. Притежателите на компактни градски модели ще заплатят и по-ниска цена на застраховката Гражданска отговорност, тъй като основният компонент, който определя премийната вноска, е кубатурата на двигателя.
Колкото и да е трудно да преценим какво крие бъдещето, всеки човек малко или много се старае да планира отпуската си и пътуванията колкото е възможно по-отрано. Ако професионалните ви задължения не са свързани с командировки зад граница и смятате да прекарате почивката си в родните курорти (или зад бюрото в офиса), можете да спестите средства, като си закупите


застраховка, която важи само в границите на страната.



Продуктите Гражданска отговорност, валидни за територията на Европейския съюз, могат да излязат с до 50 лв. по-скъпи.
И докато всеки, който наскоро е теглил заем знае, че със затягането на режима за отпускане на средства кредитното досие е от изключителна важност, малцина мислят, че всяка грешка на пътя може да им струва повече от наложената глоба. Застрахователите са склонни да предлагат по-изгодни условия на водачите, които нямат допуснати произшествия по тяхна вина. Затова


внимателното шофиране



пази не само живота и здравето ви, но и портфейла.


Плащането на еднократна вноска



също е начин да се отдели малко по-ниска сума за застраховката Гражданска отговорност. Почти невъзможно е обаче да се изчисли приблизителната средна сума, която потребителите могат да спестят, ако сравнят внимателно всички оферти на пазара. Предложенията на застрахователите компании варират в широки граници в зависимост от конкретни параметри, и затова напоследък автоматичните онлайн калкулатори стават все по-популярни. На zastrahovamse.com не само можете да сравните различните предложения на застрахователите, валидни за вашия автомобил, но и да направите заявка и в случай на еднократно заплащане – да се възползвате от безплатната доставка на полицата.

събота, 14 февруари 2009 г.

Въпреки поскъпването, „Гражданска отговорност” е най-евтина в България






Заявка за застраховка гражданска отговорност  Шофьорите, които спестяват от задължителната застраховка, поемат неразумен риск


Не случайно, изправени пред ескалиращите разходи за комунални услуги и енергия и пред опасността да загубят работното си място, българите са разтревожени от поскъпването на застраховките „Гражданска отговорност”. Задължителният им характер дава причина на някои потребители да гледат на сумите, платени за тези полици като на вид пътен данък, и мнозина смятат, че може да им се размине, ако си спестят покупката. Според изчисления на Комисията за финансов надзор и МВР, над 120 хиляди водачи са се изкушили да престъпят правилата, въпреки предвижданата в Кодекса за застраховането глоба в размер между 400 и 600 лв.
В същото време, след бурната борба за пазарен дял самите застрахователи откриха, че нямат изгода от продажбата на този вид полици, като според заместник председателя на Комисията за финансов надзор Ралица Агаин,


около 90% от компаниите са на червено,



а общите им загуби за 2008 г. се предвижда да достигнат 100 млн. лв. От своя страна, председателят на управителния съвет на „Еврохолд България” Кирил Бошов спомена пред медиите двойно по-висока предварителна оценка на загубите за изминалата година.
И докато българските шофьори се чудеха откъде ще покрият поскъпването през 2009 г., което средно за пазара е около 40-50%, а за някои класове автомобили дори повече, представители на сектора единодушно оценяват, че справедливата цена на застраховка „Гражданска отговорност” е 300 евро. Тази сума бе цитирана пред медиите както от заместник председателя на Асоциацията на българските застрахователи Данчо Данчев, така и от Цветанка Крумова, изпълнителен директор на Национално бюро на българските автомобилни застрахователи.
Компаниите от сектора все пак са наясно, че българските водачи трудно биха могли да си позволят подобен разход и не прогнозират цените да ескалират до чак такива нива. Все пак, някои от тях заявиха, че след като средната цена на застраховката тази година достигна 150 лв., тя


може да скочи още двойно



до края на 2009 г.
За да облекчат клиентите си, застрахователите въведоха новаторски продукти, които предвиждат отстъпки за шофьорите, които нямат намерение да напускат страната, или варианти за разсрочено плащане.
Разликата в цените за водачите, които смятат да пътуват до други страни от Европейския съюз, е сравнително висока. Според данни към края на януари, при обем на двигателя до 1300 куб. см. цената за шофиране само в България се движи в диапазона от 112 до 186 лв. (в зависимост и от други показатели), докато потребителите, възнамеряващи да прекосят границите на страната, ще трябва да отделят между 133 и 210 лв.
При най-високия клас автомобили, тези над 3200 куб. см., съответните премийни вноски са в границите на 178-325 лв. и 179-395 лв.
Освен възможностите за отсрочено плащане, компаниите улесняват клиентите си като предоставят варианти за


покупка чрез обаждане по телефона или по Интернет.



Изборът на конкретен застраховател е особено уместен през световната мрежа, тъй като потребителят може да сравни различните оферти и да избере най-подходящата за личните си нужди.
Един от порталите, които позволяват на потребителя да се ориентира сред разнообразните продукти, е www.zastrahovamse.com. Автоматичният калкулатор взема предвид не само общи параметри като кубатурата на двигателя и броя места, но и допълнителни критерии като стаж зад волана, предназначение на автомобила, и вина за допуснати пътни нарушения през последните три години.
Например, при лек автомобил с пет места и кубатура до 1600 куб. см., предназначен за лично ползване на територията на Европейския съюз, при стаж на шофьора от 10 години и без допуснати нарушения, се предоставят три оферти на цени между 139 и 171 лв., без предвидените отстъпки. Разбира се, плащането на няколко вноски леко оскъпява продукта, като за четири тримесечни вноски цената се вдига съответно до 142 и 176 лв.
Въпреки че българите негодуват срещу допълнителния разход за задължителната застраховка и се опитват да си спестят закупуването на полица, те не се колебаят да предявят искания в случай, че им се полага обезщетение.
Според


последните данни на Комисията за финансов надзор,



общите премийни приходи на застрахователните компании по застраховка „Гражданска отговорност, свързана с притежаването и използването на моторни превозни средства”, възлизат на близо 300 млн. лв. С най-висок пазарен дял са ДЗИ „Общо застраховане”, 45.9 млн. лв., следвани от ЗАД „Булстрад” с 43.63 млн. лв. и ЗК „Лев Инс” с 41.82 млн. лв.
В същото време, изплатените претенции за същия период възлизат на общо 147.54 млн. лв., като най-високи разходи по това перо са имали ЗАД „Булстрад” с 29.36 млн. лв., ДЗИ „Общо застраховане” с 28.86 млн. лв. и ЗД „Уника” с 16.69 млн. лв.
Всеки водач би трябвало да е наясно, че като си спести незаконно сумите, дължими за „Гражданска отговорност”, поема неразумен и висок риск. Нещо повече – от подобно поведение може да загубят всички българи, защото ако броят на застрахованите автомобили падне под 90%, Брюксел може да наложи санкции на страната и да се върне контролът на границите в Европа дали нашите шофьори разполагат с необходимото покритие.